vrijdag 23 januari 2015

Photo Friday #1 Welke camera?


Vandaag heb ik de eerste echte photo friday voor jullie. Heb je dit nou helemaal gemist klik dan hier voor het artikel! Vandaag wil ik het met jullie hebben over je camera zelf. Ook ga ik wat dingen vertellen over mijn eigen camera. 

Als eerst wil ik zeggen dat als je wilt gaan fotograferen, dat je dan echt geen spiegelreflex nodig hebt. Ik ben ook begonnen met een kleine compact camera. Het was ook een fuji. Ik heb deze een jaar of 5 gebruikt en het was echt een prima beginners camera. Ook maakte hij prima foto's.

Hij lijkt op deze foto paars. Hij was toch echt roze. Oohja, het was een LE
Als je je verder wilt verdiepen in de wereld van fotografie is het aanschaffen van een wat betere camera wel heel handig. En nog steeds hoef je geen spiegelreflex aan te schaffen, maar iets wat er tussen in zit. Een bridge camera dus (en ja ik heb eindelijk gevonden hoe je het noemt!) Nikon hebben een paar hele goede. Bijvoorbeeld de Nikon p530. Eva, een goede vriendin van mij, heeft deze en hij maakt echt prachtige foto's! Ook mijn camera doet zijn werk goed. 

Nikon p530



Wil je echt nog verder gaan met fotograferen dan zou ik wel een spiegelreflex aanschaffen. Wat ik het nadeel aan spiegelreflex camera's vind is de lenzen die je nodig hebt. Ik houd er echt van om met veel verschillende brandpuntsafstanden te werken, denk aan macro, landschap, architectuur en portret. Dus houd daar ook rekening mee!

Dit was mijn eerste Photo Friday. Welke camera heb jij? 

X


Geen opmerkingen:

Een reactie posten