maandag 22 september 2014

I'M BACK!

BONJOUR!

Ik ben er weer. Ik zat vanaf 8 tot 12 september in Parijs! We zijn hierheen op schoolreis geweest. Het was heel erg leuk. Ik ga jullie nu mijn verhaal vertellen. 

08-09-14
Op maandag ochtend gingen we om zeven uur met de bus weg van school. Dat was vroeg opstaan dus! Om een uur of half 4 kwamen we gaan in hartje Parijs. We werden losgelaten op de champs elysees, de breedste winkelstraat van Parijs. We kregen drie uur de tijd en om half zeven moesten we verzamelen op een punt voor de arc de triomphe. Eenmaal verzameld gingen we er met z'n allen op. 

Daarna gingen we naar het hotel. Dat ligt 50 km onder Parijs. Het was dus nog effe een stukje rijden. 

09-09-14
Op dinsdag hadden we ook weer een leuke dag. We gingen de eiffeltoren op. Er stond een lange rij bij de lift, dus we moesten met de trap. Echt wat een klim. Het uitzicht was mooi. 

Daarna zijn we met de bus naar Dôme des Invalides gereden. Hier ligt Napoleon Bonaparte in een mega grote kist. 

Daarna zijn we naar Lafayette gegaan er mochten we verder daar in de buurt gaan winkelen. 
In de avond hebben we nog een boottocht over de Seine gemaakt.

10-09-14
Op woensdag zijn we naar de Catcombes geweest. Ik zou het niet aanraden. We hebben 2 uur in de rij gestaan voor 10 minuten binnen zijn. Het zijn een soort van grotten met lijken 

Daarna zijn we naar de Notre Dam geweest. Sanne, een ander meisje, een docent en ik hebben daarna nog een leuke wandeling gedaan. En hebben mooie stukjes Parijs gezien.



In de avond zijn we nog Tour Montparnasse op geweest. Dit gebouw heeft een lift die in in 40 seconden naar de 56e verdieping brengt. 

11-09-14
Vandaag zijn we eerst naar een carrefour geweest. Er zaten verder nog meer winkels daar, o.a. een KIKO. Dus je raad het al. Ik moest naar binnen en kocht een mooie lipstick.
Daarna zijn we naar de Sacré Coeur geweest. Ook natuurlijk naar de beroemde schilderwijkjes. Daar hebben we ook weer, met deze keer een hele groep, een rondwandeling gedaan. 
Vervolgens met de metro naar het Louvre. 




 In het eind van de middag zijn we weer richting montmarte gegaan. We hebben met een leuke club bij de Creperie gegeten. 



 12-09-14
Op vrijdag hebben we niet zo veel gedaan. Voornamenlijk een lage busreis. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten