vrijdag 31 juli 2015

Hama Star 63 review| Photo Friday

Eindelijk photo friday is terug op mijn blog! Vandaag leek het mij leuk om iets te reviewen. In mijn eerste vakantie dagboek kon je lezen dat Eva, een vriendin, een statief had aangeschaft. Ik was er ook heel erg enthousiast over en daarom moest ik hem ook maar aanschaffen. Ik had er zelf ook een maar die was niet heel erg stevig. Ik heb de Hama Star 63 gekocht. Een goedkoop maar heel mooi statief. Vandaag deel ik mijn mening, ervaring en geef ik plus- en minpunten.





Technische informatie
De Hama Star 63 is een compact en simpel statief. Op zijn kleinst is hij 66 cm, en op zijn grootst 166 cm. Hij weegt 1,74 kilo en is champagne kleurig. Hij wordt geleverd met een draagtas wat echt super handig is. Verder heeft hij twee waterpassen. Zodat je altijd zeker weet dat je foto recht is! Als je meer informatie en het statief in werking wilt zien zou ik deze video van CoolBlue aanraden. Hier worden alle onderdelen ook in behandeld. ---> https://www.youtube.com/watch?v=sKqbLwN66bo 

Minpunten
- Het statief is heel gevoelig voor krassen en andere beschadigingen
- Dit heb ik zelf niet meegemaakt maar voor hele grote en zware lenzen is het statief niet geschikt. 
- Naar mijn mening kun je het koppelplaatje niet helemaal vast draaien. De camera zit wel vast, maar het kan strakker! 

Pluspunten
- Hij is heel stevig. Als je alles goed vastdraait kan hij prima foto's maken met een sluitertijd van 4 seconden! 
- De bijgeleverde tas is ideaal. Ook voor het opruimen, hij is tenslotte en beetje krasgevoelig.  
- De giraffen pootjes zijn ook heel handig. Als de ondergrond niet egaal ik kan je die nog een beetje bijdraaien. 
- De hoogte is heel fijn. Hij staat voor mij goed op ooghoogte. 
- Hij is heel compact.
- Ook is de prijs kwaliteit verhouding heel goed. Ik heb er 29,90 voor betaald bij de Media Markt. 
- De twee waterpassen waar ik het eerder over had zijn ook heel handig. Nou gebruik ik ze zelf minder want ik heb ook een waterpas op mijn camera zelf. Dus ik kijk er minder naar. Maar het is zeker een pluspunt. 
- Er zit een heel handig handvat aan. Zo is het statief makkelijk op te tillen. Wanneer hij is ingeklapt ook handig om het handvat te gebruiken. 

Ik ben heel erg tevreden over het statief. Dus ben je nog opzoek naar een mooi, stevig en betaalbaar statief. Is de Hama Star 63 zeker een aanrader! 

Liefs, Emma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten