donderdag 2 juli 2015

Het is f*cking 30 graden!

Op de dag dat ik dit schrijf is het ongeveer 30 graden. Echt een heleboel mensen liggen buiten te bakken in de zon. En ik? Ik zit binnen achter de computer. Ik moet gewoon even mijn ergernissen delen met jullie! 


Ik heb echt een hekel aan dit warme weer. Don't get me wrong, ik ben gek op de zomer. Maar waarom moet het altijd zo extreem in Nederland. Ik ben gewoon niet gemaakt voor deze hitte. Voor mij zijn temperaturen van 20 tot 25 graden perfect. Niet te koud, en ook niet te warm. Ook heb ik last van zonneallergie. Dit heb ik altijd in het begin van de zomer, dus nu. Mijn benen zitten onder de rode plekjes, en ik mag blij zijn dat ze nog niet jeuken!


Ik heb ook niet het geduld om in de zon te liggen bakken. Als ik nu uit mijn raam kijk zie ik de halve straat in zwemkleding op hun grasmatjes liggen. Ik kan dat dus echt niet. Ten eerste hou ik het gewoon niet uit met de hitte. Ten tweede, wat doe je in die tijd? Een boek lezen? Zoals jullie misschien wel weten ben ik ook echt geen lezer, dus die optie valt al af. En dan als laatste word ik gewoon niet snel bruin. Ook al smeer ik mezelf van top tot teen in, ik verbrand!


Als het zo warm is krijg ik ook ontzettend snel koppijn. Ik probeer goed te drinken, en dat gaat meestal ook wel. Ik heb naast de laptop een 0.75L fles met water staan, en die heb ik vandaag al dik 2 keer leeggedronken.


Ook is inspanning een drama. Ik ben net naar de Appie gefietst voor 2 meloenen, want die zijn in de bonus!*dit is niet gesponsord. Nou dat afkoelen in de supermarkt is heerlijk. Maar dan komt het, je moet nog weer terug naar huis. Nou ik kan je vertellen, (Sorry voor de ranzige praat die er nu aankomt, maar iedereen zweet, helemaal met dit warme weer!) ik voel het vocht langs mijn hoofd en armen glijden... IELLLL! En ja ik zeg net iedereen zweet, maar het gevoel is zo ranzig!

En dan nog het laatste obstakel. Wat trek je aan? Ik moest vanmorgen dus naar school om mijn rapport op te halen. Ik droeg een spijkerbroek, waarvan in de pijpen een stukje omhoog had gedaan. Daarop een hemdje met een luchtig shirtje/tuniekje. Mensen verklaarden me voor gek. Een klasgenoot zei zelfs "Ik krijg het al warm als ik naar je kijk." Hhahahah. Maar ik voel me er gewoon niet fijn bij in zo'n allemachtig kort broekje. Vroeger droeg ik dat echt wel naar school, maar nu niet meer. Niet dat ik me niet lekker voel in mijn eigen lichaam of iets dergelijks. Maar ik vind het ook niet helemaal gepast of zo iets. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven. En ik zal je zeggen, het maakt allemaal niets uit. Ik had het anders net zo warm gehad! 

Ik hoop echt dat ik niet de enige ben met deze ergenissen. Herken jij jezelf in een van deze dingen? Laat het me dan weten! x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten